گردشگری در اصفهان

  • ۰
  • ۰

کاخ هشت بهشت

کاخ هشت بهشت یک کاخ تاریخی در شهر اصفهان می باشد. این کاخ در سال ۱۰۸۰ میلادی و دوران صفویان ساخته شده است. ساختمان این کاخ در دو طبقه میان باغی بزرگ بنا شده.سبک معماری کاخ هشت بهشت به شیوه اصفهانی می باشد.

کاخ هشت بهشت زمانی زیباترین کاخ نامیده می شد که در نزدیکی باغ بلبل قرار داشت. باغی که این عمارت در آن قرار دارد جزئی از باغ نقش جهان بوده که توسط شاه اسماعیل اول احداث شده و در زمان جانشینانش به قطعات متعددی تقسیم شد.ب اغ هشت بهشت در دوران شاه صفوی وجود داشته و در زمان شاه عباس دوم و شاه سلیمان بر درختان این باغ افزودند.لازم به ذکر است کوشک باغ متعلق به زمان شاه سلیمان صفوی بوده که در آن دوره باغ تکمیل گردیده و در زمان سومین سال سلطنت شاه سلیمان صفوی به اتمام رسید.این بنا دارای دو طبقه با طاق های زیبا و تزئینات فراوان می باشد که یکی از نمونه های درخشان معماری عصر صفویه به شمار می آید. از جمله ویژگی های این بنا تعبیه بیش از بیست اتاق در پایه ها، حوض مروارید در ایوان شمالی، حوض های فواره دار در طبقه بالا و پایین و سرسره آب در ایوان جنوبی است.

از آثار قابل توجه این بنا کاشی کاری هایی است که انواع حیوانات خزنده،پرنده و درنده را نشان می دهد. همچنین از شیوه معماری چهل ستون در ساخت این بنا استفاده شده است. اکنون پارک بزرگ و زیبایی در اطراف این کاخ تاریخی،طراحی و ساخته شده که امروزه از گردشگاه های مشهور شهر اصفهان است و از خیابان چهارباغ میتوان به آن دسترسی پیدا کرد.

  • ۹۷/۰۲/۱۷
  • مهری محمدی

نظرات (۱)

  • همیار رایانه
  • همیار رایانه (9099071728 )  پاسخگوی تلفنی سوالات و مشکلات رایانه، موبایل ، تبلت ، لب تاب، مشکلات اینستاگرام و تلگرام و ....

    وبلاگ عالی  و مطالب آموزنده  و مفید  بود .

    همیار رایانه پاسخگوی تلفنی سوالات ومشکلات رایانه وموبایل

    شماره تماس  9099071728 

    www.hamyarrayaneh.ir  سایت:

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی