گردشگری در اصفهان

  • ۰
  • ۰

عمارت رکیب خانه

عمارت رکیب خانه از جمله بناهای تاریخی و قدیمی است که در مرکز شهر اصفهان و نزدیک بناهای «عالی قاپو»، «کاخ چهلستون»، و «توحید خانه» قرار گرفته. این بنا در اوایل قرن یازدهم هجری همزمان با سلطنت شاه عباس اول احداث شد. باتوجه به کلمه رکیب خانه و با مراجعه به منابع مختلف دوران صفوی مشخص میشود که این عمارت محل نگهداری لوازم سوارکاری و یراق آلات اصطبل دولتی است.

عمارت رکیب خانه با اضمحلال حکومت صفویه متروک شد، اما در عصر قاجار به دستور محمد حسین خان صدر اصفهانی احیاء شد و «کاخ چهار باغ» نام گرفت.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی این عمارت مورد مرمت قرار گرفت و پس از آنکه بازسازی شد اشیاء موجود در موزه های هنرهای تزئینی شهر تهران و دیگر اشیاء قدیمی به اصفهان منتقل شد و در معرض تماشای عموم قرار گرفت.

اکنون این گنجینه با مساحت ۲۶۰۰ مترمربع و حدود ۱۲۰۰ متر فضای نمایشگاهی با دربر گرفتن هفت بخش دائمی، اثرهای نفیس هنری بسیاری را برای بازدید عموم عرضه کرده.

موقعیت جغرافیایی:
اصفهان ، خیابان استانداری ، عمارت رکیب خانه .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی