گردشگری در اصفهان

  • ۰
  • ۰

انگورستان ملک

انگورستان ملک یک عمارت تاریخی در شهر اصفهان است. مساحت کلی این بنا ۷۰۰۰ متر مربع بوده که قسمت های مختلفی از این انگورستان تخریب شده و مساحت فعلی آن ۲۷۰۰ متر می باشد. پیشینه این باغ به زمان نادرشاه افشار باز می گردد. سازنده این باغ استاد حسین چی بوده و تاریخ وقف نامه آن سال ۱۳۴۱ هجری قمری می باشد.

در طی گذشت زمان قسمت های مختلفی از این انگورستان تخریب شد و بخشی از آن در سال ۱۳۳۳ هجری شمسی از بین رفت. آنچه اکنون از این بنا باقی مانده یک سفره خانه و یک حیاط وسیع است که مساحت آن با مساحت خانه یکی است. فضای این سفره خانه توسط یک ارسی هفت دهنه به حیاط جنوبی باز می شود. مجموعه فضاهای حیاط سرپوشیده، اتاق آرامگاه، سفره خانه و اتاق های دیگر اطراف حیاط دارای تزئینات گچبری، کاشی کاری و آینه کاری هستند.

انگورستان ملک از بناهای زیبای دوران قاجاریه است که اکنون در اختیار سازمان اوقاف می باشد و به برگزاری مسابقات قرائت قرآن و عزاداری و تعزیه اختصاص دارد.

موقعیت جغرافیایی:
اصفهان ، خیابان شریف واقفی ، خیابان ملک ، محله شیخ یوسف .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی